fredag 20 juli 2012

Frågor.

Några har undrat varför jag har blivit så hälsosam. Varför frågade de mig inte istället varför jag inte levde hälsosamt istället?

Jag kommer från en familj med många barn (kunde sitta upp till 12 personer vid matbordet). Och som äldsta biologiska barnet så kände jag mig bortglömd.
Så jag började fylla tomrummet i kroppen med mat.

Men i dag så har jag en egen familj som fyller upp mig med kärlek. Och för min sambos och dotters skull vill jag nu bli av med övervikten.

Visst är jag fortfarande utanför min familj jag kom ifrån, men det är natuligt. Det är 4 år mellan min bror och mig och 6 år mellen min syster, vilket gör att mina syskon har mer gemensamt med varandra. Och mina föräldrar har skillt sig, vilket gör att de har nya "familjer".

Jag blev mer personlig än vad jag hade tänkt mig, men det är lättare att förklara varför jag lät mig bli överviktig.

Jag klandrar ingen, eftersom mina misstag är endast mina egna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar